Deltakerinformasjon 2025

Barneløp

Vi kommer med mer informasjon


Priser

Vi kommer tilbake med oversikt over fremtidige prishopp. Dagens priser ser dere når dere går til Påmelding.

Alle er pliktig å betale lisens til Norges Friidrettsforbund (utenom Barnas minimaraton). Om du har helårslisens velger du dette i utsjekk, om ikke blir det automatisk lagt til engangslisens.

Puljeinndeling

Du har nå mulighet til å velge puljer til de ulike distansene.

Puljene er delt inn etter hvilken tid du antar du vil bruke på distansen.

5 km
5 km Pulje 1 (Under 30 min)
5 km Pulje 2 (30-45 min)
5 km Pulje 3 (Over 45 min)
I pulje 3 har du også mulighet til å gå eller gå/jogge, og det er lov med barnevogn, rullestol ++

10 km
10 km Pulje 1 (30-40 min)
10 km Pulje 2 (40-50 min)
10 km pulje 3 (50-60 min)
10 km pulje 4 (Over 60 min)  

Halvmaraton
Halvmaraton Pulje 1 (Under 1:30)
Halvmaraton Pulje 2 (1:30-1:40)
Halvmaraton Pulje 3 (1:40-1:50)
Halvmaraton Pulje 4 (1:50-2:00)
Halvmaraton Pulje 5 (Over 2 timer)

Maraton
Ingen inndeling i puljer.

Når starter løpene?

Vi kommer tilbake til starttider på de forskjellige distansene.

Kan jeg endre distanse eller pulje etter påmelding?

Ønsker du å endre distanse eller pulje etter at du er påmeldt? Siste frist for å gjøre endring på egen hånd inne på din side, er satt til mandag 2. juni 2025. Du kan endre pulje eller distanse etter dette også, men da må det gjøres når du skal hente ut startnummer i forkant av løpet, og det er viktig at du gir beskjed til funksjonæren som har nummeret ditt før du får det utdelt (det er mulig at du må få et nytt startnummer). Vær obs på at noen av puljene kan bli fulle.

For å endre distanse/pulje inne på EQ-timing selv, gjør du følgende: Gå til: http://www.eqtiming.me/ Logg inn med ditt brukernavn og passord hos EQtiming. (Ta kontakt med EQtiming sin support dersom du får problemer med innlogging.)

Når du logger deg på brukeren din, kan du velge Ålesund Maraton blant dine påmeldinger og gå inn og endre.

Påmeldingsfrist

Man kan melde seg på helt frem til en halvtime før løpsstart.

Utdeling av startnummer

Vi legger opp til og anbefaler at man henter startnummer i forkant av løpsdagen for å unngå kø.
Vi kommer tilbake til tidspunkt og sted for henting av startnummer.

Refundering

Påmeldingen er bindende og og refunderes ikke, heller ikke ved sykdom og skade. Vi viser til Forbrukerkjøpsloven, les gjerne mer informasjon om dette på Forbrukerrådets sider.

Parkering

Vi anbefaler å parkere i Aksla parkering.

Fotografering og filming

Vi vil ha fotografer både ute i løypa og i start/målområdet.

Dersom noen ikke ønsker bilder av seg selv publisert, kan de ta kontakt på epost.

Oppbevaring av tøy og vesker

Det vil bli mulighet til å oppbevare bagasje under Ålesund Maraton. Kun en bagasje per person.  

Når du henter startnummeret ditt, vil du også få utdelt et nummer til bagasjeinnlevering. Dette nummeret festes godt synlig på bagasjen.

Toalett

Det vil være toalett tilgjengelig i startområde, ved runding , og i løypa.

Mat- og drikkestasjoner

Det vil være drikkestasjoner tilgjengelig i målområde, ved runding og i løypa. Vi kommer tilbake til nøyaktig plassering og hva som blir utdelt.

Garderobe med dusj

Vi kommer tilbake med informasjon.

Makstid

I forbindelse med gjennomåpning av normal trafikk, må deltakeren komme i mål innen en viss tidsfrist.

Følgende makstider gjelder:

Maraton: 6 timer
Halvmaraton: 4 timer
10 km: 2 timer
5 km: 2 timer

Førstehjelp

Røde kors vil være stasjonert i start og målområdet under hele arrangementet.
De har også mulighet for å komme seg raskt ut i løypa ved behov.

Sikkerhet i løypa

Hold til høyre og løp forbi på venstre side.

Pass på at du får i deg nok mat og drikke gjennom hele dagen.

Hotellovernatting

Vi har dessverre ingen avtaler med hoteller i byen.

Båt - Ålesund havn

Å benytte egen båt til Ålesund denne dagen er en super måte å ta seg til byen på og å bo der! Ålesundregionens Havnevesen har egen gjestehavn for lystbåter i indre havn, Brosundet. Gjestehavnen ligger midt i Ålesund sentrum og her har en alle fasiliteter en lystbåt trenger for å få et vellykket opphold i havna. Les mer her: https://alesund.havn.no/havna/gjestehavn/

Samarbeidspartnere og rabatter
Resultater
Lurer du fortsatt på noe? Ta kontakt med oss på: monica.isaksen@bedriftsidretten.no